HeadQuarters
  • Forside
  • Kalender
  • Livestream
  • Nyheder
  • Om
  • Kontakt
  • Menu

Booking

1 Økonomi
2 Bandinfo
3 PR & Presse
4 Eventinfo
5 Teknik og Afvikling
6 Supportband/s
7 Eventuelt


  • På HeadQuarters arbejder vi med 2 modeller.

    1. model “Dør”:

    Om du som artist ønsker at spille, lave en release, eller som arrangør lave et event, indgår du i et samarbejde med HeadQuarters.
    Dørdealen er princippet om, at musikken skal kunne betale sig selv. Dvs. indtjening til musikken kommer fra dørindtægten, som går direkte til artisten/arrangøren. Denne har til formål at styrke bandet/artistens værd, samt publikumsbase.
    Der afregnes igennem HQ hvoraf der trækkes 20% til moms. Der udbetales ikke kontant, men ved bankoverførsel efter koncerten indenfor 5 arbejdsdage.

    NB. Hvis det pågældende band, som HQ underskriver kontrakt med, selv medbringer opvarmningsband, er det det kontraktunderskrevne bands ansvar at aflønne sit opvarmningsband. Hvis HQ booker flere bands til samme aften, deles dør-indtægterne imellem de pågældende bands.

    Ved model 1 tilbydes:

    • Lydtekniker.
    • Lån af gear (se tech spec.)

    • 1 kasse øl + 1 kasse blandet vand (til deling ved flere bands).
    • KODA afregning.
    • Bandrabat på standardøl i baren: 1stk. 20 kr. el. 1 kasse (30 stk.) 300kr.
    • Lydtekniker.
    • Ingen begrænsning på gæsteliste.

    Tilbydes ikke:

    • Forplejning i form af mad eller overnatning.
    • Opbevaring af gear efter koncert.
    • Transportstøtte.

    2. model “Tarif”:

    HeadQuarters er honorarstøttet fra Aarhus kommune og Statens Kunstråd. Dvs. vi hvert år søger en pulje hvor vi modtager x antal klip, der skal fordeles efter Musiklovens bestemmelser. Det er en betingelse, at spillestedet tager entré til de støttede koncerter, og at der ydes professionel tarifmæssig honorering for de medvirkende musikere. Dette betyder at alle på scenen skal aflønnes med den gældende tarif. VÆR OPMÆRKSOM på at denne støtte/pulje, i HQs tilfælde, svarer til ca. 2 koncerter pr. måned, og at det derfor vil være få nøje udvalgte bands/artister der kan få denne mulighed. Mange variabler tages af HQ i betragtning. Med andre ord: Hvis du er tvivl, så vælg 1. model. HeadQuarters råder ikke over andre tilsvarende økonomiske puljer, og kan derfor ikke aflønne med f.eks 2 tariffer til et band på 3, eller transportstøtte.

    Ved model 2 tilbydes:

    • Lydtekniker.
    • Lån af gear (se tech spec.).
    • 
 1 kasse øl + 1 kasse blandet vand (til deling ved flere bands).
    • Bandrabat på standardøl i baren: 1stk. 20 kr. el. 1 kasse (30 stk.) 300kr.
    • 2 pers. pr. bandmedlem på gæsteliste.


    Tilbydes ikke:

    • Forplejning i form af mad eller overnatning.
    • Opbevaring af gear efter koncert.
    • Transportstøtte. (kan dog søges her: transportstotte.dk)
    Afkryds den ønskede model:
Gem / Fortsæt senere
Gem / Fortsæt senere
  • PR & Presse

    HQ annoncerer koncerten på hq.dk, laver et Facebookevent og gør bandet til admin på eventet, samt annoncerer på andre digitale medier.
 Der forventes at bandet tager stor del i markedsføringen af koncerten. Herunder deling af Facebookevent, invitation af venner og fans, annoncering af koncerten på bandets hjemmeside, Facebookside, samt Twitter, Instagram og andre kanaler der er tilgængelige for bandet.
  • På Dansk
  • Boost event

    Det anbefales at booste markedsføringen af eventet på Facebook og evt. Instagram. Dette kan HQ gøre for bandet. Beløbet trækkes fra entréindtægten, og skulle det mod al forventning overstige indtægtens samlede beløb, dækker HQ den resterende udgift.
  • Billedmateriale

  • Upload PNG el. JPG.
  • Diverse Medielinks

  • (Spotify, Soundcloud el. lign.)
Gem / Fortsæt senere
  • Overskriften skal bruges til HQs hjemmeside. For eksempel “The HQs + barband”
  • Kapacitet på HQ: 170 personer. HQ’s ønske er naturligvis at der altid er fyldt til max kapacitet. Det er vi imidlertid godt klar over ikke altid er tilfældet. Vi har dog valgt ikke at booke hvis det forventede publikumsantal er for lavt. Ellers kan det ganske simpelt ikke svare sig for hverken bandet eller HQ.
  • Entréprisen fastsættes af HQ, i samråd med bandet. Der udbydes forsalg, hvis HQ finder det anvendeligt. Både HQ og bandet er forpligtet til at fremme forsalget. Forsalget udbydes på billetto.dk.
  • DatoerKommentar 
    HQ booker hovedsageligt til tirsdage og onsdage. Herunder kan I byde ind med fem ønskede datoer, så kigger vi på om ønsket kan efterkommes. MAX 5
  • Fortæl om jeres fanbase, jeres publikummer, jeres kommunikationskanaler, jeres aktive arbejde for at bygge et follow og jeres konkrete idéer til at gøre dette show unikt og velbesøgt.
Gem / Fortsæt senere
  • Teknik og afvikling

    Da vi er meget ømme omkring “den gode lyd”, er det vigtigt for os at have kræfter på aftenen, der ved hvordan lyden skal håndteres netop på HQ. Derfor bruger vi altid egen tekniker/afvikler. Læs vores tekniske specifikationer godt igennem. Her star alt hvad vi har og bruger påHQ.
  • Tilladte filtyper: pdf.
    Upload Tech. Rider
  • (med mindre andet er aftalt)
  • (med mindre andet er aftalt)
Gem / Fortsæt senere
  • Det ansøgende band medbringer selv supportband/s. Herunder udfyldes info på supportband/s. HUSK! Det er det kontraktunderskrevne bands ansvar at aflønne sit/sine opvarmningsband/s.
  • Live og DJ
  • Support Act 1

  • Diverse Medielinks

  • Support Act 2

  • Diverse Medielinks

  • Support Act 3

  • Diverse Medielinks

Gem / Fortsæt senere
  • Har du/I yderligere kommentarer eller spørgsmål kan I skrive det her.
Gem / Fortsæt senere

HeadQuarters, Valdemarsgade 1, 8000 Aarhus C.
TORSDAG 19 - 03 FREDAG & LØRDAG 19 - 05

  • Privatlivspolitik
  • Cookie-politik (EU)